کد خبر: 1212632
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰

جوان آنلاین: مزیت بسیار مهم مجوز ترک تشریفات مناقصات ذیل سازوکار تولید بار اول، مسئله مربوط به بازارسازی تضمینی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است. همچنین با مجوز ترک تشریفات تولیدات بار اول، شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا که حتی بعضاً سرمایه بسیار پایینی نیز دارند و به هیچ وجه امکان حضور در مناقصات و تأمین وثایق آن را ندارند؛ با این مجوز نه تنها بدون مناقصات امکان ارتباط‌گیری با صنعت را خواهند داشت؛ بلکه این شرکت‌های دانش بنیان ذیل این سازوکار در حالی که نه رتبه پیمانکاری دارند و نه استاندارد حوزه وندور لیست یا لیست ارائه دهندگان خدمات، می‌توانند پروژه دولتی بگیرند. 
یکی از محور‌های کلیدی در حوزه قانون جهش تولید دانش‌بنیان بحث مربوط به ایجاد بازار جدید برای شرکت‌های دانش بنیان در بستر‌های مختلف ارتباطی بین صنعت و اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان است. این محور با توجه به رویکرد کلان پیش‌روی اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان که از فاز شکل‌گیری اکوسیستم خارج و با قانون جهش تولید دانش‌بنیان به دنبال گسترش ارتباط با صنعت با ابزار‌های حمایتی جدید است؛ بسیار مهم و کلیدی است.
یکی از مهم‌ترین بند‌های مرتبط با بازارسازی برای شرکت‌های دانش بنیان، بحث مربوط به ترک تشریفات مناقصات برای شرکت‌های دانش بنیان جهت بومی‌سازی تجهیزات و فرآیند‌های راهبردی کشور ذیل سازوکار تولید بار اول است.
مزیت بسیار مهم مجور ترک تشریفات مناقصات ذیل سازوکار تولید بار اول، مسئله مربوط به بازارسازی تضمینی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است. همچنین با مجوز ترک تشریفات تولیدات بار اول، شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا که حتی بعضاً سرمایه بسیار پایینی نیز دارند و به هیچ وجه امکان حضور در مناقصات و تأمین وثایق آن را ندارند؛ با این مجوز نه تنها بدون مناقصات امکان ارتباط‌گیری با صنعت را خواهند داشت؛ بلکه این شرکت‌های دانش بنیان ذیل این سازوکار در حالی که نه رتبه پیمانکاری دارند و نه استاندارد حوزه وندور لیست یا لیست ارائه دهندگان خدمات، می‌توانند پروژه دولتی بگیرند و از این پس و بعد از تولید بار اول اولین محصول به لیست دارندگان رتبه پیمانکاری و استاندارد حوزه وندور لیست یا لیست ارائه دهندگان خدمات به دولت نیز وارد خواهند شد. 
به دلیل ترک تشریفات مناقصات، شرکت‌های دانش‌بنیان، نیازمند هزینه‌های مربوط به حضور در فرآیند مناقصه نیستند و از این نظر هزینه عقد قرارداد نیز به شدت کاهش می‌یابد و پس از موفقیت در بومی‌سازی قطعه و تجهیز راهبردی، شرکت دانش بنیان موفق در بومی سازی، به تولیدکننده اصلی این تجهیز در ایران تبدیل خواهند شد که بازار بسیار متنوع و گسترده‌تری پیش‌روی وی پس از موفقیت در بومی‌سازی برای اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان و شرکت مذکور ایجاد خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار